Robimy olejek myjący!

Kilka dni temu postanowiłam zrobić własny olejek myjący. Coraz bardziej cenię produkty naturalne, a tu nie dość, że naturalnie, to jeszcze robimy to sobie same. Dodatkowo z pomocą przyszło mi e-naturalne.pl, gdzie dostałam emulgator Glyceryl Cocoate oraz Witaminę E


Do zrobienia olejku potrzebujemy:
  • butelki z dozownikiem (po zużytym oleju lub takiej podróżnej z Rossmanna)
  • oleju/olei, który/które będą bazą produktu
  • strzykawkę lub miarkę do odmierzania
  • emulgatora (np. Glyceryl Cocoate) i Witaminę E (opcjonalnie)

Przed przygotowaniem wszystko wyłożyłam serwatkami, dlatego tło jest taki kolorowe i jaskrawe. Mogłam wziąć bordowe, lepiej by to wyglądało, ale trudno :P Dodatkowo przyda się też jakieś małe naczynie do wlania emulgatora, żeby go odmierzyć - ja użyłam kieliszka do wódki.

  1. Do pustej butelki z dozownikiem wlewam na oko 75-80ml olejków, z których zamierzam wytworzyć końcowy produkt. Ja użyłam porzeczkowego oleju Alverde (akurat po poprzedniej butelce zostawiłam sobie opakowanie) oraz oleju z awokado od Fitomed.
  2. Odmierzam za pomocą strzykawki potrzebną ilość emulgatora. Widziałam różne wersje, w jakiej ilości powinno się go dodać: 10ml na 50ml oleju lub 10ml na 90ml oleju, więc to już od Was zależy. Ja użyłam około 15ml na jakieś 80ml oleju.
  3. Następnie dodaję dosłownie kropelkę Witaminy E.
  4. Wszystko mieszam wstrząsając. Otrzymałam ładnie pachnący, naturalny olejek do mycia :) Olej nie jest taki gęsty ani tłusty. Świetnie nada się do demakijażu.


    No comments:

    Post a Comment